Po 9 latach pociągi znów kursują po linii Skoczów – Goleszów – Cieszyn. To duże ułatwienie dla mieszkańców, studentów, turystów. Dodajmy, że kończą się prace na linii Skoczów – Wisła. Inwestycje kosztują około 460 mln zł.
- Po 9 latach znów możliwe stało się podróżowanie pociągiem z Goleszowa do Cieszyna. Ten odcinek składy pokonują w 11-12 minut. Przejazd z Katowic do Cieszyna przez Skoczów i Goleszów wyniesie ok. 90 min., co będzie dużym ułatwieniem dla mieszkańców regionu, studentów, turystów. Pociągi kursują od 4 września – informuje Katarzyna Głowacka z Biura Prasowego PKP PLK.
W stacji Cieszyn przebudowano dwa perony. Obiekty podwyższono i wyposażono w wiaty, ławki, oświetlenie, nagłośnienie i tablice informacyjne. Nawierzchnia peronów jest antypoślizgowa. Osoby z ograniczoną możliwością poruszania się korzystają z pochylni. Wygoda podróżowania będzie zapewniona także ze stacji Goleszów oraz przystanków Skoczów Bładnice, Goleszów Górny, Bażanowice, Cieszyn Uniwersytet (kiedyś Mnisztwo). Ten ostatni został przesunięty około 1,5 km i znajduje się teraz w dogodniejszej dla uczniów i studentów lokalizacji.
Na całym szlaku Goleszów – Cieszyn wymieniono prawie 10 km toru i sieci trakcyjnej. Pociągi jeżdżą z prędkością do 80 km/h. Przebudowa objęła 11 przejazdów kolejowo-drogowych i 2 przejścia dla pieszych wraz z urządzeniami zabezpieczającymi. Zostało zrewitalizowanych lub przebudowano prawie 40 obiektów inżynieryjnych.
„Zmiana istotnie rozszerzy regionalną ofertę przewozową KŚ zgodnie z oczekiwaniami podróżnych dot. szybkiego dojazdu do Katowic, a także poprawi lokalny transport! Nowe połączenie zapewni komfortowy dojazd do Cieszyna do pracy i szkoły” informują Koleje Śląskie.
Inwestycja jest realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. także na odcinku Bronów (Chybie) – Wisła Głębce. Pociągi kursują po nowym torze od Bronowa do Skoczowa, a pasażerowie wsiadają i wysiadają z pociągu na nowym przystanku Skoczów Bajerki oraz przebudowanych peronach na stacjach Pierściec i Skoczów, a także na przystankach Chybie Mnich i Zaborze. Prace na trasie Goleszów – Wisła Głębce zakończą się w listopadzie br.
Wartość projektu „Rewitalizacja linii kolejowych nr 694/157/190/191 Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów – Cieszyn / Wisła Głębce” to prawie 460 mln zł, z czego 85% dofinansowuje UE w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu slaskibiznes.pl nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Remont gierkówki w woj. śląskim: przebudowa drugiego odcinka DK91 na finiszu
680Przy S1 w Bielsku-Białej ruszyła budowa największego parku handlowego w regionie
628Najlepsze inwestycje w Katowicach: znamy laureatów Rankingu Inwestycji 2023!
574Co dalej z CPK w Śląskiem? "Nikt nie podważa konieczności budowy linii Katowice-Ostrawa"
541Bariery formalne pokonane. Electromobility Poland ma zgodę na budowę fabryki Izery
539Ponad 200 mieszkań w sąsiedztwie Spodka. W Katowicach powstanie wieża mieszkaniowa
+3 / -0Nowa inwestycja na obszarze KSSE w Bytomiu. Hala magazynowo-produkcyjna za 24 mln zł
+1 / -0Co dalej z CPK w Śląskiem? "Nikt nie podważa konieczności budowy linii Katowice-Ostrawa"
+0 / -1Najlepsze inwestycje w Katowicach: znamy laureatów Rankingu Inwestycji 2023!
+0 / -1Polska-amerykańska spółka wybuduje w Niemczech zakład recyklingu baterii
0Koniec z osuwiskiem pod Żywcem. Rusza naprawa fragmentu drogi S1 w Lalikach
0Katowice. Dziesiątki chętnych na mieszkania TBS na lodzie. Miasto przegrało w sądzie
0Remont za 9 mln zł. Szpital Murcki w Katowicach otworzył odnowiony budynek administracji
0Przy S1 w Bielsku-Białej ruszyła budowa największego parku handlowego w regionie
0